TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, November 27, 2015

Stesen Minyak BHP di Blue Valley sudah dibuka

Saya sekadar nak kemaskinikan status Stesen Minyak di Blue Valley iaitu BHP. Catatan saya sekitar 3 bulan yang lalu mengesahkan masih belum dibuka. KLIK


Namun, sejak sebulan setengah yang lalu ianya telah dibuka. Saya sendiri melihatnya beroperasi semasa turun ke Ipoh. 

Ini memang sangat memudahkan urusan semua pengguna jalan raya dari Simapng Pulai ke Cameron Highlands dan tentunya pengguna ke Gua Musang akan menarik nafas lega kerana kini sudah ada bekalan minyak di pertengahan perjalanan mereka berbanding dahulu. 

81 km jarak dari Cameron Highlands ke Simpang Pulai dan tambahan 145 km untuk ke Gua Musang pastinya amat memerlukan bekalan minyak dan untuk mendaki 21 km berlainan arah ke Pekan Brinchang di mana terletaknya Stesen Minyak Petronas dan Shell pasti tidak berbaloi kerana tambahan 21 km pula untuk kembali ke Blue Valley.

Pengamatan saya pula di Stesen Shell dan Petronas di Brinchang agak lengang bagi bahagian diesel kerana petani dan pekebun yang berada di Blue Valley, Kg Raja, Tringkap, Kuala Terla malah Lojing Kelantan hanya perlu ke sini berbanding perlu ke Brinchang.

Stesen Minyak ini pastinya akan menjadi tumpuan persinggahan untuk berehat dan mendapatkan bekalan sepanjang perjalanan anda.

Namun semasa dalam perjalanan balik dari Ipoh ke Cameron Highlands sekitar jam 12 tengah malam, saya mendapati ianya ditutup. 

Saya sendiri tak pasti waktu operasinya.

Insyallah saya akan kongsikan jika singgah ke sana kelak atau anda yang telah ke sana dan tahu waktu operasi stesen minyak ini boleh berkongsikan di ruangan ulasan.





No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock